۰
سبد خرید شما

پروژه مهر

نخستین جلسه پروژه مهر سال 1403 با تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید آغاز و سپس مدیریت دبیرستان ضمن قدردانی از تلاش‌های کادر آموزشی و اداری دبیرستان در سال تحصیلی 403 – 1402 بخشنامه شماره 11/147117 / 3 مورخ  29/03/1403 مدیریت آموزش و پرورش منطقه 3 را با موضوع اهداف و کارکردهای پروژه مهر مورد بازخوانی و تبیین قرار دادند. سپس به منظور بازگشایی مطلوب دبیرستان در سال تحصیلی 404 -1403 به 35 مورد از اهم فعالیت‌های مورد نظر به همراه تقسیم کار میان اعضای ستاد جهت برنامه‌‌ریزی و اجرا اشاره نمودند.

اهم فعالیت‌های مورد نظر برای بازگشایی مطلوب و موثر دبیرستان در
سال تحصیلی 404 -1403

​الف) حوزه آموزش
  1)       اعلام نتایج امتحانات نوبت دوم
  2)        تجزیه و تحلیل عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان
  3)       تدوین برنامه کلاس تعمیق و تثبیت یادگیری دوره تابستان ة
  4)       تدوین برنامه یک‌ساله دبیرستان با توجه به نیازها و اقتضایات جدید
  5)         تجهیز آزمایشگاه و کارگاه ( مجازی / پژوهش سرای امیر کبیر آموزش و پرورش منطقه3)
  6)       بررسی و تجهیز کتابخانه دبیرستان
  7)       ثبت‌نام به موقع دانش‌آموزان متقاضی برای ادامه تحصیل در دبیرستان بر اساس ضوابط
  8)       تنظیم برنامه هفتگی دبیرستان
  9)       سازماندهی کادر آموزشی و اداری دبیرستان
  10)    تجهیز تعدادی از کلاس‌های درس به دیتا پروژکتور
  11)    بررسی وتدوین برنامه امتحانات دوره تابستان
  12)    تجهیز کارگاه رایانه ویژه دانش‌آموزان پایه دهم شاخه فنی و حرفه‌ای
ب) حوزه پرورشی
    1)       برنامه‌ریزی برای استقبال از دانش‌آموزان
   2)       برنامه‌ریزی برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس
   3)       آراستگی نماز‌خانه
   4)       بررسی و درخواست سفارش تابلو / بنر مورد نیاز دبیرستان برای مناسبت‌های خاص
   5)       زیبا سازی محوطه داخلی و بیرونی آموزشگاه
   6)       شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی
   7)       تجهیز وسایل و امکانت اتاق بهداشت
   8)       تعویض و نصب پرچم های جدید در مکان های مناسب
   9)       خط کشی زمین ورزش
  10)    بررسی وضعیت آب‌خوری
  11)    بررسی مخزن صابون مایع برای استفاده دانش‌آموزان
  12)    رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی
  13)    بررسی وضعیت سیستم صوتی دبیرستان
  14)    بررسی وضعیت زنگ اعلام ساعت‌های آموزش و استراحت دانش‌آموزان و معلمان
  15)    تهیه میز جراید و نشریات و تعبیه آن در بخش روابط عمومی
  16)    آراستگی و بهداشت بوفه دبیرستان

ج) اداری و مالی
  1)       بررسی فضا‌ها و مکان‌هایی نیازمند به مرمت و نوسازی
  2)       تهیه فهرستی از وسایل و اقلام مورد نیاز دبیرستان
  3)      بایگانی اسناد و مدارک قانونی
  4)       انجام امور مربوط به بیمه تحصیلی دانش‌آموزان
  5)       ساماندهی اموال اسقاطی
  6)      تسویه امور مالی مربط به سال تحصیلی 1403 –1402
   7)       بررسی وضعیت سیستم‌های انرژی ( آب، برق، گاز، وسایل سرمایشی و گرمایشی)​​​​​​​


مصوبات جلسه:
1)       صدور ابلاغ اعضا کمیته پروژه مهر توسط مدیریت دبیرستان
2)       ارایه و بررسی گزارش عملکرد حوزه آموزش پیرامون فعالیت‌های محوله مرتبط با پروژه مهر


مشخصات و امضای حاضرین در جلسه

​​​​​​​

ردیفنام و نام خانوادگیسمت
1علیرضا یوسفیمدیر
2علی رحیمیانمعاون انضباطی
3ناصر جعفریمعاون آموزشی
4امین یوسفیرایانه
5محمد فرهنگی کیانماینده انجمن اولیا و مربیان
6ابوالقاسم بهزاد پورمعاون پرورشی
7ایمان علی اسکندریحسابدار
8محسن حق دوستمعاون اجرایی

دومین جلسه پروژه مهر سال 1403 با تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید آغاز و سپس مدیریت دبیرستان ضمن بیان دستور کار جلسه و اشاره کوتاه به موضوعات طرح شده در جلسه نخست، ابلاغ اعضای ستاد را تقدیم و سپس معاون آموزشی دبیرستان  گزارش فعالیت‌های خود را برای اعضا جلسه ارایه نمودند. ​​​​​​​

نمایه دوره آموزشی تابستان 1403

مصوبات جلسه:
1)    برگزاری منسجم دوره آموزشی تابستان از سی و یکم  تیر ماه سال 1403
2)   گزارش اولیه از تدوین برنامه آموزشی و تربیتی سالانه دبیرستان

مشخصات و امضای حاضرین در جلسه

ردیفنام و نام خانوادگیسمت
1علیرضا یوسفیمدیر
2علی رحیمیانمعاون انضباطی
3ناصر جعفریمعاون آموزشی
4امین یوسفیرایانه
5محمد فرهنگی کیانماینده انجمن اولیا و مربیان
6ابوالقاسم بهزاد پورمعاون پرورشی
7ایمان علی اسکندریحسابدار
8محسن حق دوستمعاون اجرایی

سومین جلسه پروژه مهر سال 1403 با تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید آغاز و سپس مدیریت دبیرستان ضمن بیان دستور کار جلسه و اشاره کوتاه به موضوعات طرح شده در جلسه دوم، بر پیگیری مصوبات جلسات تاکید داشتند.

گزارش اعضای کمیته پروژه مهر
 سال تحصیلی 1404 -1403​​​​​​​

در این بخش معاون آموزشی دبیرستان، گزارشی از روند تدوین برنامه‌های سال تحصیلی
404 – 1403 را برای اعضا جلسه بیان نمودند. در این گزارش اعلام شد که پیش‌نویس اولیه برنامه سالانه دبیرستان در 5 فصل به شرح ذیل تدوین شده است.
 فصل اول (کلیات)
معرفی دبیرستان، پیشینه و قدمت، موسسان، فضای کالبدی، چارت سازمانی، مدیر ، کادر آموزشی، تربیتی و اجرایی، معلمان، شورای مدرسه، انجمن اولیا و مربیان، شورای دانش‌آموزی
شورای مالی، تعداد دانش‌آموزان به تفکیک رشته‌های تحصیلی، ساعت / زمان فعالیت دبیرستان
برنامه درسی، نمایه شاخص‌های عملکردی دبیرستان در سال تحصیلی 03-1402 ، میانگین نمرات دانش‌آموزان در دروس نهایی، راه یافتگان به دوره‌های آموزش عالی، افتخارات دبیرستان در مسابقات و جشنواره‌های علمی، فرهنگی و ورزشی، خدمات ارایه شده به جامعه محلی
فصل دوم: جهت‌گیری‌ها و رویکردها
چشم‌انداز، ارزش ها، باورها، منابع تدوین برنامه‌ها و فعالیت‌ها
فصل سوم: برنامه‌های آموزشی و تربیتی
حدود 12 برنامه در 6 ساحت تعلیم و تربیت برای سال تحصیلی 404 – 1403 پیش‌بینی شده است. برپایی و اقامه نماز جماعت و آموزش نکاتی پیرامون آداب اسلامی و اخلاق عملی، آشنایی با  فرهنگ مهدویت (عج)، پیش‌گیری از افت تحصیلی و ارتقاء میانگین نمرات دروس نهایی، تقویت و توسعه فرهنگ پژوهش و کار گروهی، ارتقاء شایستگی‌های نیروی انسانی در مدرسه، آموزش مهارت‌های کار‌آفرینی، ارتقاء کیفیت آموزش‌های از راه دور، نوجوان سالم، گلستان مدرسه، آشنایی دانش‌آموزان با روش‌های مطالعه، رویدادهای ورزشی درون مدرسه‌ای، آموزش برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی اهم برنامه‌های اشاره شده در فصل دوم در این پیش‌نویس بود.
فصل چهارم: نمایه تقویم اجرایی
در این فصل اهم اقدامات اجرایی و مهم مدرسه در هریک از ماه‌ها و فصول سال احصا و مشخص شده‌اند.
فصل پنجم: نظارت و ارزیابی
در این فصل فرایند نظارت و ارزیابی عملکرد مدرسه با دو روش، خود‌ارزیابی و ارزیابی از طریق ذی‌نفعان طراحی شده است. همچنین کاربرگ اولیه نظارت برعملکرد معلمان در کلاس درس نیز پیش‌بینی شده است. در ادامه جلسه مقرر شد برنامه سالانه دبیرستان در طول تابستان طی جلسات مشخص مورد بررسی کامل قرار گیرد.​​​​​​​

مصوبات جلسه:
1)  ارایه و بررسی گزارش عملکرد حوزه پرورشی پیرامون فعالیت‌های مرتبط با پروژه مهر

مشخصات و امضای حاضرین در جلسه

ردیفنام و نام خانوادگیسمت
1علیرضا یوسفیمدیر
2علی رحیمیانمعاون انضباطی
3ناصر جعفریمعاون آموزشی
4امین یوسفیرایانه
5محمد فرهنگی کیانماینده انجمن اولیا و مربیان
6ابوالقاسم بهزاد پورمعاون پرورشی
7ایمان علی اسکندریحسابدار
8محسن حق دوستمعاون اجرایی

چهارمین جلسه پروژه مهر سال 1403 با تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید آغاز و سپس مدیریت دبیرستان ضمن بیان دستور کار جلسه و اشاره کوتاه به موضوعات طرح شده در جلسه سوم، از اعضای جلسه درخواست کردند تا نسبت به انجام وظایف و مامورت های تعیین شده سرعت و دقت لازم را معمول نموده و در انجام کارها ضمن حفظ استقلال کاری از مشورت یکدیگر بهره گرفته شود.در ادامه جلسه  معاون پرورشی دبیرستان  گزارش فعالیت‌های خود را برای اعضا جلسه به شرح زیر اعلام نمودند.​​​​​​​

گزارش اعضای کمیته پروژه مهر
 سال تحصیلی 1404 -1403​​​​​​​

در این بخش از جلسه معاون پرورشی دبیرستان، گزارشی از برنامه‌ریزی‌های انجام شده به منظور استقبال از دانش‌آموزان و شروع موثر و مناسب سال تحصیلی ارایه نمودند.
1)        برنامه‌ریزی برای استقبال از دانش‌آموزان
1-1   پیش‌بینی وتعبیه فضایی مناسب برای ورود دانش آموزان به محوطه مدرسه و کلاس‌های درس و عطر‌آگین نمودن فضای آموزشگاه با اسپند
1-2   پیش‌بینی فضای مناسب برای یادآوری و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس
1-3   ایجاد شور و نشاط در فضای آموزشگاه با پخش سرود‌های مناسب به مناسبت آغاز سال تحصیلی
1-4   در نظر گرفتن فضای مناسب برای حضور اولیا دانش‌آموزان در محوطه آموزشگاه
1-5     پذیرایی از دانش‌آموزان با بسته حاوی (میوه متناسب با فصل، شیرنی و پیام تبریک سال تحصیلی جدید)
1-6   آیین نواختن زنگ مدرسه
- قرائت کلام الله مجید
- پخش سرود جمهوری اسلامی
- سخنرانی مدیر مدرسه
- تقدیر از برگزیدگان علمی مدرسه
- سخنرانی نماینده انجمن اولیا ومربیان
- اجرای سرود دانش‌آموزان دوره اول متوسطه بینش حضرت ولی عصر (عج)
- قرائت منشور اخلاقی و انضباطی توسط رییس شورای دانش‌آموزی مدرسه
- نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی توسط نماینده دبیران دبیرستان 

مصوبات جلسه:
1)  ارایه و بررسی گزارش حوزه آموزش از وضعیت نیروی انسانی در سال تحصیل 404 -1403
2)  ارایه و بررسی وضعیت فضای کالبدی دبیرستان

​​​​​​​
مشخصات و امضای حاضرین در جلسه

ردیفنام و نام خانوادگیسمت
1علیرضا یوسفیمدیر
2علی رحیمیانمعاون انضباطی
3ناصر جعفریمعاون آموزشی
4امین یوسفیرایانه
5محمد فرهنگی کیانماینده انجمن اولیا و مربیان
6ابوالقاسم بهزاد پورمعاون پرورشی
7ایمان علی اسکندریحسابدار
8محسن حق دوستمعاون اجرایی

 
صورت جلسه پروژه مهر 404 -1403
شماره جلسه: 1
زمان:
روز :یکشنبه
مورخ: 03 /04/1403
ساعت: 11-9
مکان: دفتر دبیرستان
مدیر جلسه:
آقای علیرضا یوسفی
دبیر جلسه:
آقای ناصر جعفری
موضوع جلسه:
1)  تبیین پروژه مهر سال 1403
2) تعیین اعضای ستاد و شرح وظایف​​​​​​​

صورت جلسه پروژه مهر 404 -1403
شماره جلسه: 2
زمان:
روز :یکشنبه
مورخ: 17/04/1403
ساعت: 11-9
مکان: دفتر دبیرستان
مدیر جلسه:
آقای علیرضا یوسفی
دبیر جلسه:
آقای ناصر جعفری
موضوع جلسه:
1)  ارایه گزارش کار اعضای ستاد​​​​​​​

صورت جلسه پروژه مهر 404 -1403
شماره جلسه: 4
زمان:
روز :دوشنبه
مورخ: 08/05/1403
ساعت: 11-9
مکان: دفتر دبیرستان
مدیر جلسه:
آقای علیرضا یوسفی
دبیر جلسه:
آقای ناصر جعفری
موضوع جلسه:
1)  ارایه گزارش کار اعضای ستاد​​​​​​​

 
صورت جلسه پروژه مهر 404 -1403
شماره جلسه: 3
زمان:
روز :دوشنبه
مورخ: 01/05/1403
ساعت: 11-9
مکان: دفتر دبیرستان
مدیر جلسه:
آقای علیرضا یوسفی
دبیر جلسه:
آقای ناصر جعفری
موضوع جلسه:
1)  ارایه گزارش کار اعضای ستاد​​​​​​​

سبد خرید